Over Being Green

Duurzaam ondernemen, een bewuste keuze

Being Green is een initiatief van Eric Sleeuwits. Natuurliefhebber, merkversterker en contentstrateeg. In de afgelopen 25 jaar bouwde hij als merkstrateeg en copywriter mee aan merken als Albert Heijn, Auping, Volkswagen, Gazelle, Koga, Sparta, UnieKaas, OHRA, Univé en Ziengs.

De klimaatverandering deed Eric beseffen dat we hier op aarde op veel te grote voet leven. Voor hem het signaal om zijn footprint te verkleinen en zijn levensstijl aan te passen. Niet alleen door afval te scheiden, maar vooral door zich bewust te worden van zijn eigen consumptiegedrag. Eten, reizen, winkelen, het kan allemaal best een beetje minder. Maar het moet vooral ook anders om de wereld ook in de toekomst leefbaar te houden.

Milieubewust leven is meer dan wat zonnepanelen op je dak plaatsen of (p)ronken met je Tesla. Het vraagt om een compleet andere mindset. Als we ons daar bewust van worden, zijn we op de goede weg.

Being Green wil graag een steentje bijdragen en iets terugdoen voor de aarde. Door haar kennis en ervaring op het gebied van branding en content te delen met bedrijven en organisaties die oprecht werk willen maken van groen, duurzaam en circulair ondernemen. Jij kunt die stap ook maken. Heb jij de overtuiging dat jij je met jouw groene merk positief kunt onderscheiden van de grijze massa. Maak er werk van. Weet je niet precies hoe? Wij laten je zien hoe makkelijk het is.

Freelance medewerkers

Danyel Weideman

Danyel is art director en fotograaf. Een pur sang creatief met meer dan 20 jaar ervaring in de reclamebranche. Danyel heeft een brede interesse voor alles wat met visuele communicatie te maken heeft. Met zijn eigenzinnige stijl laat hij merken tot leven komen in beeld en design.

Maaike Koeten

Maaike is een allround marketing- en communicatieprofessional met een groen hart voor cultuur. Ze maakt merken die het écht waard zijn om gezien te worden, zichtbaar. Dit doet ze met daadkracht, door te denken in kansen en door te gaan tot het af is. En door middel van social stories, creatieve campagnes, events en slim samenwerken. Van idee naar concrete uitvoering? Maaike laat concepten landen en tot leven komen. Zodat merken die dat verdienen een verschil kunnen maken in het leven van mensen.